Abstract
This work written by researcher Marcelo Soares presents a very relevant discussion by placing as its central theme the teaching of physics as an instrument for propagating information and communication. Thus, we can see how classical subjects can be useful in creating new knowledge and developing children.
References
ARANHA, Maria Lúcia de Arruda. Filosofia da Educação. 3ª edição, rev. e ampl. São Paulo: Moderna, 1996;
ARANTES, Alessandra Riposati, MIRANDA, Márcio Santos, STUDART, Nelson. Objetos de aprendizagem no ensino da física: usando simulações do PhET. Revista Física na Escola V.11 nº 1. São Paulo 2010;
Bonjorno, Clinton, Eduardo Prado, Casemiro - Física: eletricidade 3° ano - 2 ed. - São Paulo: FTD, 2013;
Halliday, David, 1916-2010 - Fundamentos de física, volume 1: mecânica / David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker; tradução Ronaldo Sérgio de Biasi. - 10 ed. - Rio de Janeiro: LTC, 2016;
https://www.infoescola.com/pedagogia/concepcao-pedagogica-tradicional/ acesso 24/10/2018;
PCN+ - Ensino Médio: informação e documentação: lombada: apresentação. Rio de Janeiro, 2004;
Marc Prenski (2001) De On the Horizon (NCB University Press, Vol. 9 No. 5, Outubro 2001)