DIFFERENT METHODOLOGIES ON HEALTH EDUCATION
DIFERENTES (Português (Brasil))

Keywords

Education; Health; Methodologies.

How to Cite

em anexo, L. de autores. (2024). DIFFERENT METHODOLOGIES ON HEALTH EDUCATION. Advanced Studies on Health and Nature, 41. https://doi.org/10.51249/easn01.2024.1986

Abstract

In recent years, teaching in the health sector has been undergoing a process of readaptation and discussions with the aim of enabling more appropriate training for the increasingly demanding job market. Therefore, it is of great importance to rethink the pedagogical proposals in order to program them in the aforementioned aspects, enabling a more humanizing, autonomous and conscious training, in such a way that they are prepared for the challenges imposed by their profession. , the teacher’s stance must be methodically revisited, with the aim of avoiding inconsistencies, noticeable to the people targeted by the action. Therefore, the creation of active methodologies is fundamental in the health education process aimed at seeking self-care for the population through conversation circles, active listening, sharing and the inverted method, in which they talk about a certain topic.

https://doi.org/10.51249/easn01.2024.1986
DIFERENTES (Português (Brasil))

References

AMTHAUER, C. et al. A construção do diagnóstico situacional de saúde de uma estratégia saúde da família de São Miguel do Oeste, Santa Catarina. Anuário Pesquisa e Extensão Unoesc São Miguel do Oeste. 2020;5:e24613-e24613. Acesso 27 de mar de 2024.

FREITAS, C.M. et al. Uso de metodologias ativas de aprendizagem para a educação na saúde: Análise da produção científica.Trab. Educ. Saúde. 2015; 13: 117-130. Acesso 27 de mar de 2024.

MARTINS, O.B.; MOSER, A. Conceito de mediação em Vygotsky, Leontiev e Wertsch. Rev Intersaberes. 2012;7(13):8-28. Acesso 27 de mar de 2024.

MCLAUGHLIN, J.E. et al. The flipped classroom: a course redesign to foster learning and engagement in a health professions school. Acad Med. 2014; 89(2):236-43.

PRADO, M.L. et al. Refletindo sobre as estratégias de metodologia ativa. Esc Anna Nery (impr.) 2012. jan-mar; 16(1): 172-177. Acesso 27 de mar de 2024.

SANTOS, E.O. et al. Aprendizagem Baseada Em Problemas no ensino da Enfermagem. Rev Contexto & Saúde. 2017; 17(32): 55-66. Acesso 27 de mar de 2024.

SOBRAL, F.R.S.; CAMPOS, C.J.G. Utilização de metodologia ativa no ensino e assistência de enfermagem na produção nacional: revisão integrativa. Rev Esc Enferm USP. 2012; 46(1): 208-18. Acesso 27 de mar de 2024.

VIGOTSKI, L.S. A formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes; 2007. Acesso 27 de mar de 2024.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...