Abstract
This new volume seeks to present a set of essential conduct and techniques for the care of the interdisciplinary in hospital environments, thus allowing the improvement of the patient's quality of life.
References
BORCK, M.; COSTA, R.; KLOCK, P.; CUSTÓDIO, Z.; BARCELOS, M. Interdisciplinaridade na atenção humanizada ao recém-nascido de baixo-peso num centro de referência nacional do método canguru. Holos, [S. l.], v. 3, p. 404–414, 2015. DOI: 10.15628/holos.2015.2730. Disponível em: https://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/2730. Acesso em: 4 ago. 2024.
COSTA, M. V., e WESTPHAL, F. Educação interprofissional e prática colaborativa: Fomentando inovações no contexto da atenção primária à saúde. Ciência & Saúde Coletiva, 24(6),2019, 2025-2034. Disponível em: https://pesquisa.bvsalud.org/portal/resource/pt/biblio-1013151 Acesso em: 4 ago. 2024.
COSTA, M. C. da; NEVES, A. P. S. de M.; CAVALCANTI, M. C. de A. S.; MORAIS, E. S. de. Proposta interprofissional de educação permanente em assistência perinatal no contexto da pandemia covid-19. Revista Multidisciplinar em Saúde, [S. l.], v. 4, n. 3, p. 614–619, 2023. DOI: 10.51161/conais2023/21803. Disponível em: https://www.editoraintegrar.com.br/publish/index.php/rems/article/view/4013. Acesso em: 4 ago. 2024.
FILGUEIRAS, E. O. A psicomotricidade e as possíveis contribuições para o cuidado em UTI neonatal: uma perspectiva interdisciplinar. 2007. 74 f. Monografia (Especialização) - Curso de Especialização em Saúde Materno Infantil, Maternidade Escola, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2007.
GOMES, D. T.; SANTOS, C. T. F.; DOS SANTOS, J. N.; LÉLIS, A. L. P. de A.; DE ALMEIDA, T. V.; DE MELO, D. B.; ROCHA, L. dos S. Assistência de enfermagem ao recém-nascido de mãe hiv positivo em alojamento conjunto. Brazilian Journal of Health Review, [S. l.], v. 3, n. 2, p. 3152–3157, 2020. DOI: 10.34119/bjhrv3n2-156. Disponível em: https://ojs.brazilianjournals.com.br/ojs/index.php/BJHR/article/view/8866. Acesso em: 4 aug. 2024.
LÉLIS, A. L. P. de A.; MELO, D. B. de; LIMA, J. R. T. de. Implementação de um roteiro de para o ensino do exame físico do recém-nascido com estudantes de Enfermagem. Conjecturas, [S. l.], v. 22, n. 5, p. 936–948, 2022. DOI: 10.53660/CONJ-1057-P17. Disponível em: http://conjecturas.org/index.php/edicoes/article/view/1057. Acesso em: 4 ago. 2024.
NOGUEIRA, E. R. et al. A. Concepções de docentes sobre a formação do fisioterapeuta com ênfase nas diretrizes curriculares, interdisciplinaridade e educação interprofissional. Revista Eletrônica Acervo Saúde, v. 23, n. 4, p. e12118, 24 abr. 2023.
OLIVEIRA, R. de M. C. et al. Interdisciplinarity in the pregnants’ bucal health from the nurses’ perspective. Enfermería Actual de Costa Rica, San José, n. 44, 53919, June 2023. Disponível em: http://www.scielo.sa.cr/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1409-45682023000100004&lng=en&nrm=iso>. Acesso em 04 ago. 2024. http://dx.doi.org/10.15517/enferm.actual.cr.i44.47269.
PEDUZZI, M., et al. Trabalho em equipe de saúde: Conceito e tipologia. Revista de Saúde Pública, 45(2),2011, 354-361. Disponível em: https://www.scielo.br/j/rsp/a/JhxL7NZnSg5TKR5FZmL6yhh/?lang=pt
REEVES, S., et al. Interprofessional collaboration to improve professional practice and healthcare outcomes. Cochrane Database of Systematic Reviews, (6) 2017. Disponível em: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28639262/