EXPERIENCE REPORT
RELATO DE EXPERIÊNCIA (Português (Brasil))

Keywords

Anatomy, Education, Learning.

How to Cite

Eduarda Serafim Crispim, M. ., Kelly Bezerra Serrano, L. ., Texeira Amaro Vieira, C. ., Vasconcelos Nunes de Farias, E. ., & Rangel Nunes Ramalho, E. . (2022). EXPERIENCE REPORT: AN IMPORTANCE OF THE INTRODUCTION OF PRACTICAL CLASSES OF HUMAN ANATOMY IN THE LEARNING OF HIGH SCHOOL STUDENTS. Advanced Studies on Health and Nature, 5. https://doi.org/10.51249/easn05.2022.832

Abstract

This article is an experience reporto f the experience lived by undergraduates in Medicine in the Extension Project “Living Anatomy” of the Faculdade de Medicina Nova Esperança in 2018. The objective was broach about Human Anatomy, throygh training classes of the human body, in order to align them with theory and make them easier to understand. This strategy configured an instrument that facilitates education and creativity, transforming the student in a subject of the action of learning. This experience was make possible for the academics training their oratory skills, as well as improving interpersonal contact, adding a future doctor-patient relationship. Given or exposed, is clear the relevance of the Project to all students involved, in order to enable the absorption of contente more clearly, culminates in the improvement of student quality, in order to enter a future career in the field of Biological Sciences, the learning is facilitated.

https://doi.org/10.51249/easn05.2022.832
RELATO DE EXPERIÊNCIA (Português (Brasil))

References

PERUZZI, S.L.; FOFONKA, L. A importância da aula prática para a construção significativa do conhecimento: a visão dos professores das ciências da natureza.

AMERICAN ASSOCIATION OF ANATOMISTS, What is anatomy? Disponível em: https://www.anatomy.org/what-is-anatomy.html. Acesso em 06 de junho de 2019.

DEMO, Pedro. Educar pela pesquisa. 7. ed. Campinas: Autores Associados, 2011.

RONQUI, Ludimilla; SOUZA, Marco Rodrigo de; FREITAS, Fernando Jorge Coreia de. A importância das atividades práticas na área de biologia. Revista científica da Faculdade de Ciências Biomédicas de Cacoal – FACIMED. 2009. Cacoal – RO. Disponível em: http://www.facimed.edu.br/site/revista/pdfs/8ffe7dd07b3dd05b4628519d0e554f12.pdf. Acesso em 04 de junho de 2019.

VIVIANI, Daniela; COSTA, Arlindo. Práticas de Ensino de Ciências Biológicas. Centro Universitário Leonardo da Vinci – Indaial, Grupo UNIASSELVI, 2010.

SOUZA, Ricardo. A importância do conhecimento da anatomia humana para os cursos da área de saúde. 2009. Disponível em: https://pt.slideshare.net/thiagojosegueiros/a-importncia-da-anatomia-para-profissionais-da-rea-de-sade. Acesso em 04 de junho de 2019.

MOURTHE FILHO A, BORGES, MAS, FIGUEIREDO IPR, et al. Refletindo o ensino da Anatomia Humana. Reflecting the teaching of Human Anatomy. 2016. Disponível em: http://periodicos.pucminas.br/index.php/enfermagemrevista/article/download/13146/10290. Acesso em 04 de junho de 2019.

BAPTISTA, V.I.A, LIMA, J.M, et al. Concepções sobre anatomia humana de alunos do ensino médio da cidade de Cuité-PB: funções e relações com cotidiano Human Anatomy conceptions of high school students from the city of Cuité PB: functions and relations to daily life. Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências Vol. 15, No1, 2015. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbpec/article/download/4302/2867/. Acesso em 05 de junho de 2019.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...