KHAN ACADEMY
KHAN ACADEMY (Português (Brasil))

Keywords

Digital Information Technology and Communication. Games. Gamification. Alto Alegre. Roraima.

How to Cite

Lima dos Aflitos, O. ., Kátia Alves de Albuquerque, T. ., Alves Freires, L. ., Kreutz de Oliveira, M. ., Santos do Nascimento Moura, L. ., & Maria Ramos Simão Flôres, A. . (2022). KHAN ACADEMY: A GAMIFIED TOOL IN MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING. Humans in Perspective, 26. Retrieved from https://periodicojs.com.br/index.php/hp/article/view/1028

Abstract

This work aims to analyze khan Academy as a gamified tool in the teaching and learning of mathematics with students in the 3rd year class of the Municipal School “Professor Edneide Sales Campelo”, in Alto Alegre, Roraima. Of qualitative, exploratory and descriptive approach, this study is rooted in a bibliographical research based on textual analysis originating both from the specialized field literature and from journals and other documents published on the net. The bibliographical study scaled knowledge as to the gamification elements in the Khan platform. The experience with the Khan platform has allowed the students of the third year to deal with different possibilities of acquisition and exchange of knowledge. Such experience fostered students’ participation in the activities on the Khan Academy platform, favoring thus the learning process in this technological era.

KHAN ACADEMY (Português (Brasil))

References

ALVES, L. R. G.; MINHO, M. R. S.; DINIZ, M. V. C.Gamificação: diálogos com a educação. In: FADEL, Luciane Maria. ULBRICHT, Vania Ribas; BATISTA, Claudia Regina; VANZIN, Tarcísio Orgs.). Gamificação na educação. São Paulo: Pimenta Cultural, 2014. 300p.

ALVES, M. M.; TEIXEIRA, O. A gamificação e objetos de aprendizagem: elementos da gamificação no design de objetos de aprendizagem. In: FADEL, Luciane Maria. ULBRICHT, Vania Ribas; BATISTA, Claudia Regina; VANZIN, Tarcísio Orgs.). Gamificação na educação. São Paulo: Pimenta Cultural, 2014. 300p.

<http://www.pimentacultural.com/#!gamificacao-na-educacao/c241i>. Acesso em: 14 nov. 2015.

BARBOSA, S.L. P.; CARVALHO,T. O.Jogos Matemáticos como Metodologia de Ensino Aprendizagem das Operações com Números Inteiros. Artigo com relato de experiência com jogos do Programa de

Desenvolvimento da Educação (PDE). Londrina,2009. Disponível em:http://www.pucrs.br/famat/viali/tic_literatura/jogos/1948-8.acessoem: 10 out. 2015

FADEL, L. M. ULBRICHT, V. R.; BATISTA, C. R.; VANZIN, T. (Orgs.). Gamificação na educação. São Paulo: Pimenta Cultural, 2014. 300p.

FARDO, M. L.A gamificação aplicada em ambientes de aprendizagem. CINTED-UFRGS Novas Tecnologias na Educação. V. 11 Nº 1, julho, 2013. Disponível em: <http://seer.ufrgs.br/index.php/renote/article/view/41629/26409>. Acesso em: 14 nov. 2015.

FARDO, M. L., publicou uma Resenha traduzida para o Português do autor Karl M. Kapp, intitulada originalmente de: The gamification of and instruction, game-based methods and strategias for training and aducation. San Francisco: Pfeiffer, 2012.

FUNDAÇAO LEMANN. Edital para seleção de redes parceiras em 2016. Disponível em:<http://www.google.com.br/?gws_rd=ssl#q=edital+fundação+lemann>. Acesso em 07 de out. 2015.

KHAN, S. Um mundo, uma escola; [tradução GeorgeSchlesinger]. – Rio de Janeiro: Ed. Intrínseca, 2013. PAIS, L. C. Educação Escolar e as Tecnologias da Informação/ Luiz Carlos Pais-1ª Ed.3. reimp.-Belo Horizonte: Autentica, 2010- (Trajetória.8).

RAMOS, E. M. F.; REICHERT, C.; CAVELLUCCI, L. C. B. Curso de Especialização em Educação na Cultura Digital. Formação de Educadores na Cultura Digital. 1ª Ed. Brasília, DF. MEC, 2014.

RAUL, I. B.; FADEL, L. M.; ULBRICHB, V. R. Gamificação na construção de histótias em quadrilhos e hipermídia para a aprendizagem. In: FADEL, Luciane Maria. ULBRICHT, Vania Ribas; BATISTA, Claudia Regina; VANZIN, Tarcísio Orgs.). Gamificação na educação. São Paulo: Pimenta Cultural, 2014. 300p. Disponível em: <http://www.pimentacultural.com/#!gamificacao-na-educacao/c241i>. Acesso em: 14 nov. 2015.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...