Abstract
Inclusive education is for all, aiming to ensure the inclusion of all children in regular schools, with quality education, respecting the need of each one. When attending the school, children will be stimulated, having several learning, so the process of inclusion is essential, always working and respecting cultural, physical and emotional conditions, providing an exchange of experiences between adults and children, as they go good part of your life in the school environment. Educators play a respectable role in the educational development of children and it is essential that they perfect themselves to do a good job. Interest in research has arisen to analyze all the needs that the child needs to develop. The work proposes to understand the inclusion of children with special needs within the school institution, through reading in books and scientific works on the Internet.
References
BRASIL. MEC. Declaração de Salamanca. Brasília, 1994
Referencial curricular nacional para a educação infantil. V.3. Brasília: MEC/SEF, 1998.P.15
LIBÂNEO, José Carlos; OLIVEIRA, João Ferreira de; TOSCHI, Mirza Seabra. Educação escolar: políticas, estrutura e organização. São Paulo: Cortez, 2003.
LOPES, Vanessa Gomes. Linguagem e Movimento. Curitiba-PR: FAEL, 2006.
MANTOAN, M. T. E. Inclusão escolar: o que é? por quê? como fazer? São Paulo: Moderna.2000
MAZZOTTA, Marcos José Silveira. Educação Especial no Brasil: história e políticas públicas. São Paulo: Cortez, 2001.
MINETTO, Maria de Fátima Joaquim ET ALL. / Diversidade na aprendizagem de pessoas com de necessidades especiais. / Maria de Fátima Joaquim Minetto ET ALL. — Curitiba : IESDE BRASIL S/A., 2010. 284 p.
MITTLER, Peter. Educação Inclusiva: Contextos Sociais. Editora: Artmed, São Paulo, 2003.
Poema. Incluir é viver a beleza da diversidade. Joao Beauclair. Agosto 2007. Acessado15/09/2024. http://eduinclusivatp.blogspot.com/2012/10/poema-incluir-e-autor-joao-beauclair.html
SANTOS, Santa Marli Pires dos (org.). O Lúdico na Formação do Educador. Petrópolis, RJ: Vozes, 1997.
VYGOTSKY, Lev. S. Aprendizagem e desenvolvimento na Idade Escolar. In: Linguagem, desenvolvimento e aprendizagem. Vigostky, L. Luria, A. Leontiev, A.N. 11ª. Edição. São Paulo: Ícone, 2010, p. 103-116.