GETTING TO KNOW INTERDISCIPLINARY HEALTH EDUCATION
CONHECENDO (Português (Brasil))

Keywords

Education; Health; Interdisciplinary.

How to Cite

em anexo, L. de autores. (2024). GETTING TO KNOW INTERDISCIPLINARY HEALTH EDUCATION. Advanced Studies on Health and Nature, 41. https://doi.org/10.51249/easn01.2024.1987

Abstract

Interdisciplinarity presents itself as “the most appropriate remedy for cancerization or the general pathology of knowledge”. “Interdisciplinarity is characterized by the intensity of exchanges between specialists and the degree of real integration of disciplines within the same research project.” The term interdisciplinarity does not yet have a unique and stable meaning, however, the definition above can be considered a principle of its numerous terminological distinctions. Therefore, it is concluded that interdisciplinarity has been considered by several authors as an alternative to achieving development of thinking that responds to the complexity that characterizes the current world, with its challenges. Among them are health problems. A new model of health care has been proposed and to achieve this, changes are necessary in the training system for health professionals.

https://doi.org/10.51249/easn01.2024.1987
CONHECENDO (Português (Brasil))

References

AGUIAR, I.A. Ciranda entre Educação e Saúde: Aspectos da Saúde Mental do Adolescente em Contexto Escolar em Tempos de Pandemia. Saúde Coletiva (Barueri), 11(COVID), 7007–7012. 2021. Disponivel em: https://doi.org/10.36489/saudecoletiva.2021v11iCOVIDp7007-7012

ANJOS, J. S. M. dos et al. Consultas de enfermagem com alunos de um centro de ensino do Distrito Federal: um relato de experiência. Revista Eletrônica Acervo Enfermagem, v. 18, p. e10143, 13 abr. 2022. Acesso em 27 mar. 2024.

MENEZES, K.M.; CANDITO, V.; RODRIGUES, C.B. C. Contribuições da pesquisa-ação para educação em saúde no contexto escolar. Linhas Críticas, Brasília , v. 27, e38380, 2021. Disponível em <http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1981-04312021000100153&lng=pt&nrm=iso>. Acesso em 27 mar. 2024.

PEREZ, O.C. O que é interdisciplinaridade? Definições mais comuns em Artigos Científicos Brasileiros. Interseções. 2018, 20(2), 454-472. ISSN: 1517-6088. Disponível em: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=41276444011 Acesso em 27 mar. 2024.

SANTANA, J.R. Educação e Saúde: um olhar interdisciplinar. Fortaleza: EdUECE, 2014. 218 p. Disponível em: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/46493. Acesso em 27 mar. 2024.

SILVA, H.I.; GASPAR, M. Estágio supervisionado: a relação teoria e prática reflexiva na formação de professores do curso de Licenciatura em Pedagogia. R. Bras. Est. Pedag., Brasília , v. 99, n. 251, p. 205-221, abr. 2018 . Disponível em <http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2176-66812018000100205&lng=pt&nrm=iso>. Acesso em 27 mar. 2024.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...