CONTINUING EDUCATION AT THE INTERFACE WITH DISTANCE EDUCATION
CONTINUING (Português (Brasil))

Keywords

Education. Distance Education. Health. Formation. Health Education.

How to Cite

Barbosa Cruz, I. ., Neco Rocha, A. ., Stefany Cardoso Nascimento, M., Rocha de Oliveira, B. ., Faria de Magalhães, A. ., Anelita Pereira Souza, L. ., Gonçalves Ribeiro, N. ., Moura Figueiredo, N. ., Carlos Pereira de Jesus, E. ., Antunes Dutra, C. ., Caldas Silva, C. ., Alves Moraes Nogueira, E. ., Dayane Guimarães Fonseca, A. ., Henrique Sousa, L. ., Guilherme Pereira, V. ., Jardim Neiva, R. ., & Scremin, M. . (2024). CONTINUING EDUCATION AT THE INTERFACE WITH DISTANCE EDUCATION. Health and Society, 4(01), 200–213. https://doi.org/10.51249/hs.v4i01.1863

Abstract

This study aimed to list the main positive points of the use of Distance Education (Distance Education) in Continuing Health Education according to the national literature. This is an integrative review carried out during the first half of 2016, and data collection was performed from the following databases: Scientific Electronic Library Online (Scielo) and journals in the field of education. The results obtained were tabulated and the main results of each study included were scored. In this sense, it is possible to consider that THE has been gaining space in the health area because it has many advantages. The consolidation of PHE, the EaD has been gaining great strength in recent years, being widely used in the health area due to meeting the needs of these areas. In view of this growing use, there are numerous questions about its use, and it is necessary to analyze its pros and cons.

https://doi.org/10.51249/hs.v4i01.1863
CONTINUING (Português (Brasil))

References

BICALHO, R.N.M.; OLIVEIRA, M.C.S.L. O processo dialógico de construção do conhecimento em fóruns de discussão. Interface - Comunicação Saúde Educação. v.16, n.41, p.469-483, 2012.

BARBOSA, M.F.S.O.; REZENDE, F. A prática dos tutores em um programa de formação pedagógica a distância: avanços e desafios. Interface - Comunicação Saúde Educação. v.10, n.20, p.473-486, 2006.

CAMACHO, A.C.L.F. Análise das publicações nacionais sobre educação à distância na enfermagem. Rev Bras Enferm. v.62, n.4, p.588-593, 2009.

GODOY, S.C.B; GUIMARÃES, E.M.P; ASSIS, D.S.S. Avaliação da capacitação dos enfermeiros em unidades básicas de saúde por meio da telenfermagem. Esc Anna Nery. v.18, n.1, p.148-155, 2014.

LIMA, J.V.C et al. A educação permanente em saúde como estratégia pedagógica de transformação das práticas: possibilidades e limites. Trab. Educ. Saúde. v.8 n.2, p.207-227, 2010.

MACHADO, J.F.F.P et al. Educação Permanente no cotidiano da Atenção Básica no Mato Grosso do Sul. Saúde debate. v.39, n.104, p.102-113, 2015.

NEVE-JUNIOR, W.F.P et al. Educação a Distância (EaD) em Física Médica. Interface - Comunicação Saúde Educação. v.15, n.39, p.1199-1206, 2011.

NUNES, T.W.N.; FRANCO, S.R.K.; SILVA, V.D. Como a Educação a Distância Pode Contribuirpara uma Prática Integral em Saúde? Revista Brasileira de Educação Médica. v.34. n.4, p.554-564, 2010.

OLIVEIRA, A.E.F et al. Educação a Distância e Formação Continuada: em Busca de Progressos para a Saúde. Revista Brasileira de Educação Médica. v.37, n.4, p. 578-583, 2013.

OLIVEIRA, M.A.N. Educação à distância como estratégia para a educação permanente em saúde: possibilidades e desafios. Rev Bras Enferm. v.60, n.5, p. 585-589, 2007.

RANGEL, S.M.L et al. Redes de aprendizagem colaborativa: contribuição da Educação à Distância no processo de qualificação de gestores do Sistema Único de Saúde – SUS. Interface - Comunicação Saúde Educação. v.16, n.41, p.545-555, 2012.

SILVA, A.N et al. Limites e possibilidades do ensino à distância (EAD) na educação permanente em saúde: revisão integrativa. Ciência & Saúde Coletiva. v.20, n.4, p.1099-1107, 2015.

TOMAZ, J.B.C.; MOLEN, H.T.V.D. Compreendendo os Profissionais de Saúde da Família como Potenciais Estudantes na Educação à Distância. Revista Brasileira de Educação Médica. v.35, n.2, p.201-208, 2011.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Isabela Barbosa Cruz, Anderson Neco Rocha, Mariana Stefany Cardoso Nascimento, Byan Rocha de Oliveira, Andreza Faria de Magalhães, Lunny Anelita Pereira Souza, Natália Gonçalves Ribeiro, Nathália Moura Figueiredo, Ely Carlos Pereira de Jesus, Carlos Antunes Dutra, Charles Caldas Silva, Edila Alves Moraes Nogueira, Adélia Dayane Guimarães Fonseca, Luis Henrique Sousa, Victor Guilherme Pereira, Ricardo Jardim Neiva, Marlete Scremin

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...