Resumo
Environmental Education is essential in people’s lives. Not all students have had the opportunity to participate in Environmental Education projects during their normal study time, however, today many students are involved in projects that help them build social values and protect the planet. The objective of this research was, through an electronic questionnaire, to verify the degree of knowledge that people have about Environmental Education. In total, 1,024 people from all Brazilian states responded to the questionnaire, with the highest percentage of responses from the female audience, aged between 15 and 45 years, who studied in public schools. Most participants have satisfactory knowledge about what Environmental Education is, however a high number of people stated that they have never participated in an Environmental Education project.
Referências
AGROECOL. Abelhas Nativas na Educação Ambiental. 2015. Disponível em:< https://www.cpao.embrapa.br/cds/agroecol2016.>. Acesso em: 02 de dezembro de 2021.
ALVES, S. M. C. Projeto de Lei do Senado no 398, de 2018. Disponível em: <https://www25.senado.leg.br/web/atividade/materias/-/materia/13428>. Acesso em: 02 de agosto de 2021.
ÁVILA, D. A; RIBEIRO, P. R. C. Seminário Internacional Fazendo Gênero 11 & 13th Women’s Worlds Congress (Anais Eletrônicos), Florianópolis, 2017, ISSN 2179-510X.
BIORETRÔ. A importância da coleta seletiva. 2021. Disponível em: <https://bioretro.eco.br/a-importancia-da-coleta-seletiva/>. Acesso em: 04 de dezembro 2021.
BRANDÃO, J. F. C.; BARBOSA, S. C.; BRANDÃO, I. J. Educação ambiental como su- porte para a conscientização de crianças sobre a coleta seletiva: um exemplo prático em uma escola de Mutum, MG. Revista da Faculdade de Ciências Gerenciais de Manhuaçu. FACIG (ISSN 1808-6136). Pensar Acadêmico, Manhuaçu, MG, v. 12, n. 1, p. 87-97, 2015.
COORDENAÇÃO DE EDUCAÇÃO AMBIENTAL. A Implantação da Educação Ambiental no Brasil. Coordenação de Educação Ambiental do Ministério da Educação e do Desporto, Brasília - DF, 1998.
DIAS, G. F. Educação Ambiental: princípios e práticas. São Paulo: Gaia, 2004.
DORNFELD, C. B. Educação Ambiental: reflexões e desafios no Ensino Superior, p.5, 2015. Disponível em: https://www.foar.unesp.br/Home/projetoviverbem/educacao-ambiental- reflexoes-e-desafios-no-ensino-superior-resumo.pdf. Acesso em: 02 de dezembro 2021.
GERALDES, H. UNESCO pede a todos os países porém a educação ambiental no centro dos currículos escolares até 2025. Disponível em:< https://www.wilder.pt/historias/unesco- pede-a-todos-os-paises-para-porem-a-educacao-ambiental-no-centro-dos-curriculos escolares-ate-2025>. Acesso em: 04 de julho de 2021.
GUIMARÃES, M.; PINTO, V. P. DOS S. Alternativas para processos formativos de Edu- cação Ambiental: a proposta da “(Com)Vivência Pedagógica” diante de grandes e radicais desafios. REMEA - Revista Eletrônica Do Mestrado Em Educação Ambiental, p. 118-131, 2017.