MANDATORY SUPERVISED INTERNSHIP IN THE BACHELOR’S COURSE IN AGRONOMY, A PARTNERSHIP BETWEEN UFRA CAMPUS OF CAPANEMA AND THE MUNICIPAL SECRETARIAT OF AGRICULTURE OF THE MUNICIPALITY OF PRIMAVERA – PA
PDF

Palavras-chave

Environmental education, Environment, Mechanization, Seedlings.

Como Citar

Ono de Vasconcelos, A. ., Marciele Melo da Silva, V. ., Félix dos Santos, R. ., Fernanda Soares do Nascimento, M. ., José de Sousa da Silva, B. ., Mayron Rodrigues Costa, A. ., Marcelo Santos da Costa, J. ., Pereira Siqueira, C. ., Gabrielle Belo da Silva, Z. ., & Almeida Seabra Silva, D. . (2024). MANDATORY SUPERVISED INTERNSHIP IN THE BACHELOR’S COURSE IN AGRONOMY, A PARTNERSHIP BETWEEN UFRA CAMPUS OF CAPANEMA AND THE MUNICIPAL SECRETARIAT OF AGRICULTURE OF THE MUNICIPALITY OF PRIMAVERA – PA. Journal of Interdisciplinary Debates, 5(04), 22–41. https://doi.org/10.51249/jid.v5i04.2266

Resumo

Supervised internship report aimed at technical visits and guidance to small producers in the municipality and activities on the environment developed in partnership with the Municipal Secretariat for the Environment and Sustainable Rural Development (SEMMA) and the Municipal Secretariat of Agriculture (SEMAGRI) . As well as, investigating locations in the municipality of Primavera in the State of Pará to carry out the practice of mechanization, carrying out environmental education in municipal and state schools, revitalizing public squares with ornamental plant seedlings, developing internal documentation with the Secretariat and, also, carry out technical visits to communities in the municipality that grow açaí.

https://doi.org/10.51249/jid.v5i04.2266
PDF

Referências

BRASIL. Constituição: República Federativa do Brasil. Brasília: Senado Federal, Centro Gráfico, 1988.

CABRAL, Ivo Decurcio. Arborização Urbana: problemas e benefícios. 2013.

MECHI, A.; SANCHES, D. L. Impactos ambientais da mineração no estado de São Paulo. Revista de Estudos Avançados, v. 24, n. 68, São Paulo, mar. 2010.

BRASIL, MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO. Um pouco da História da Educação Ambiental. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/secad/arquivos/pdf/educacaoambiental/historia.pdf.

GOES, A.C.P; SEGOVIA, J.F.O. Viveiro para produção de mudas de flores e plantas ornamentais. EMBRAPA. Cap. 6.

BALASTREIRE, L. A. Máquinas agrícolas. 2. ed. São Paulo: Manole, 2005. 310 p.

COSTA, M. R. T. da R.; HOMMA, A. K. O.; REBELLO, F. K.; SOUZA FILHO, A. P. S.; FERNANDES, G. L. C.; BALEIXE, W. Atividade agropecuária no Estado do Pará. Belém, PA: Embrapa Amazônia Oriental, 2017. 174 p. (Embrapa Amazônia Oriental. Documentos, 432).

ALBUQUERQUE, M. R et al. Plantio convencional, 2021. EMBRAPA. Disponível em: https://www.embrapa.br/agencia-de-informacao-tecnologica/cultivos/milho/producao/manejo-do-solo-e-adubacao/sistema-de-manejo-do-solo/plantio-convencional.

IDAM. Dia Internacional da Conservação do solo: IDAM destaca a importância da cobertura vegetal para a produção agrícola, 2023. Disponível em: https://www.idam.am.gov.br/dia-nacional-da-conservacao-do-solo-idam-destaca-importancia-da-cobertura-vegetal-para-producao-agricola/.

GONÇALVES, J.R.P. Cultivo de feijão-caupi no Amazonas, 2010. Embrapa Amazônia Ocidental. Disponível em: https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/34958/1/cultivo004.pdf.

FERREIRA FILHO, J.R.F et al. Cultivo, processamento e uso da mandioca, 2013. EMBRAPA. Disponível em: https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/94167/1/Cartilha-Mandioca-2013.pdf.

NOGEUIRA, O. L et al. A cultura do açaí, 2007. EMBRAPA 4 ed. Disponível em: https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/162231/1/A-cultura-do-acai.pdf.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...