Abstract
The present word objective to show the importance of include the students with specials necessity in regular school, following the belief of that all the children has equal rights before the law. Addresses the need to respect differences, since the physicals or metals deficients to deserve to be respected in all the spaces. Shows the inclusion as important process, but to serves to be measured not to be played all responsibility to the teacher. To clear also that the schools need of reforms, not only in it physical structure, but every operation, there is to start by political pedagogical project. Emphasize that the diversity should be materialize in practices that have by base, beyond of the intellectuals capacities and the knowledge in the students, their interests and motivations.
References
ANDRÉ, Marli. E. D. A. de. Estudo de caso: pesquisa e avaliação educacional. Brasília: Líder Livro Editora, 2005.
BRASIL. A Declaração de Salamanca sobre Princípios, Políticas e Práticas na Área das Necessidades Educativas Especiais. 1994. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/seesp/arquivos/pdf/salamanca.pdf. Acesso em 30 de julho de 2011.
BEYER, H. O. Inclusão e avaliação na escola de alunos com necessidades educacionais especiais. Porto Alegre: Editora Mediação, 2005.
BRASÍLIA. Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional, nº 9394 de 20 de Dezembro de 1996.
CARDOSO, M. C. de F. Integração educacional e comunitária. Revista Brasileira de Educação Especial, 1992.
CARNEIRO, Rogéria. Sobre a Integração de Alunos Portadores de Deficiência no Ensino Regular. Revista Integração. Secretaria de Educação Especial do MEC, 1997.
CARVALHO, R. E. Educação Inclusiva com os pingos nos is. Porto Alegre: Editora Mediação, 2004.
CARVALHO, R. E. Panorama Internacional da Integração: enfoque nacional. Revista Integração, 1994.
GUIMARÃES, Arthur. Inclusão que funciona. Revista educação. Ano XVIII,nº 165,Setembro de 2003.
GLAT, R.. A integração social dos portadores de deficiências: uma reflexão. Rio de Janeiro: Sette Letras, 1998.
MANTOAN, Maria Tereza. Inclusão escolar: pontos e contrapontos /Maria Tereza Eglér Mantoan, Rozangela Gavioly Prieto; Valéria Amorim Arantes, Organizadoras. São Paulo: Summus, 2006.
MANTOAN, Maria Teresa Eglér. A Integração de pessoas com deficiência: contribuições para uma reflexão sobre o tema. São Paulo: Memnon. Editora SENAC, 1997.
ONU. Convenção sobre os Direitos das Pessoas com Deficiência, 2006. Disponível em http://www.bengalalegal.com/convencao.php. Acesso em 27 de julho de 2011.
PÁEZ, S. M. C.. A integração em processo: da exclusão a inclusão. Escritos da criança, 2001.
RABELO, Annete Scotti. Adaptação Curricular na Inclusão. Revista Integração. Secretaria de Educação Especial do MEC-ano 9, n1 21, 1999.
ROSSETO, M. C. Falar de inclusão... Falar de que sujeitos? In: LEBEDEFF, T. B. PEREIRA, I. L. e S. Educação especial - olhares interdisciplinares. Passo Fundo: UPF Editora, 2005.
SASSAKI, R. K.. Construindo uma sociedade para todos. Rio de janeiro: WVA, 1997.
SARTORETTO, M. L. M. Inclusão: teoria e prática. In: III Seminário Nacional de Formação de Gestores e Educadores, 2006, Brasília. Ensaios Pedagógicos. Educação Inclusiva: Direito a Diversidade Brasília: Ministério da Educação, Secretaria de Educação Especial, 2006.