Abstract
School education is characterized, above all, by its relationship with the social context, as it is through this that the perception of student training necessary for the development of skills consistent with social demands emerges. From this, objectives are formulated that end up affecting the way teachers understand and promote the teaching and learning process. In this context, with this research, we seek to reflect on the characteristics inherent to the traditional teaching methodology and pedagogical practice based on artificial intelligence, as well as their influences regarding the development of meaningful, cooperative and collaborative learning.
References
Bertoni, Fabiana; Pires, Matheus. Análise da aplicação dos métodos PBL e tradicional no ensino de inteligência artificial. In: Anais da XIX Escola Regional de Computação Bahia, Alagoas e Sergipe. SBC, 2019. p. 439-448. Disponível em Vista do Análise da aplicação dos métodos PBL e tradicional no ensino de inteligência artificial (sbc.org.br) Acesso em 08 mar. 2024 às 20h04min.
Nascimento, Daniel Lima do. Os Jesuítas e a educação no Brasil Colônia. 2022. Disponível em 2022_tcc_dlnascimento.pdf (ufc.br) Acesso em 27 fev. 2024 às 8h30min
Rodrigues, Márcia Maria. As teorias de aprendizagem. In Claro, Lima, Esteves, Pereira e Lefone. Educação em essência, Educar Faculdade Campos Elíseos FCE, v. 2, n. 01, p. 104, 2016. Disponível em EDUCAR-FCE-2ED-VOL1-28.07.2016-V4.pdf Acesso em 29 fev. 2024 às 5h00min
Silva, Aline Soares et al. A educação jesuítica em tempos de brasil colônia e suas contribuições para a atualidade. 2019. Disponível em TRABALHO_EV127_MD4_SA3_ID10301_12082019181539.pdf (editorarealize.com.br) Acesso em 29 fev. 2024 às 6h15min.
Silva, Alzira Ferreira da. RoboEduc: uma metodologia de aprendizado com robótica educacional. 2009. Disponível em AlziraFS.pdf (ufrn.br) Acesso em 10 mar. 2024 às 11h16min.
Silva, Eliza Galo. O impacto do manifesto behaviorista de Watson na psicologia estadunidense: uma análise bibliométrica (1903-1923). 2015. Disponível em Dissertacao_ImpactoManifestoBehaviorista.pdf (ufpa.br) Acesso em 29 fev. 2024 às 7h15min.