Abstract
In this work, the theoretical basis that underpins the research is discussed, in which Vygotsky’s work is emphasized. Thus, a Virtual Learning Environment (VLE) was developed that provides an Educational Chatterbot. Chatterbots are programmed robots that simulate a conversation. This technological tool presents the new school and focuses on Concepts about Ecology
References
AMARO, A; PÓVOA, A; MACEDO, L. A arte de fazer questionário – Metodologias de Investigação em Educação - Departamento de Química – Faculdade de Ciências da Universidade do, 2005.
CÂMARA, Rosana Hoffman. Análise de conteúdo: da teoria à prática em pesquisas sociais aplicadas às organizações. Gerais, Rev. Interinst. Psicol., Belo Horizonte, v. 6, n. 2, p. 179-191, jul. 2013.
BEHAR, P. A. (org). Modelos Pedagógicos em Educação a Distância. Porto Alegre: Artmed, 2009.
DANILAVA, et al., “Artificial conversational companions a requirements analysis”. Proceedings 4th International Conference on Agents and Artificial Intelligence, SciTePress, pp. 282-289, 2012.
FINO, N. C. Vygotsky e a Zona de Desenvolvimento Proximal (ZDP): Três implicações pedagógicas Revista Portuguesa de Educação, vol. 14, núm. 2, 2001, p. 0 Universidade do Minho Braga, Portugal.
J. JACOB et al. (2011) “Processo de Criação de um Modelo de Computação Afetiva para Chatbots”, Anais do XXII SBIE - XVII WIE, 2011, pp. 1784-1791.
JARDIM, A. P., Relação entre família e escola proposta de ação no processo de ensino – aprendizagem. Dissertação (Mestrado em Educação) – Universidade do Oeste Paulista, UNOESTE Presidente Prudente, 2006
LIKERT, R. A Technique for the Measurement of Attitudes. Archives of Psychology, p. 1–55, 1932.
VYGOTSKY, L.S. A Formação Social da Mente. São Paulo: Martins Fontes, 1984.
Yin, R. K. (1994). Pesquisa Estudo de Caso - Desenho e Métodos (2 ed.). Porto Alegre: Bookman