Abstract
His article aims to foster the debate between conceptions and confluences in the teaching of general history and pedagogical theories in the environmental area, not forgetting the training of students and teaching practice. Thus, the methodology for the elaboration of this article starts from readings of the historiography about his concerns about the environmental theme and its fundamental factors. We realized that the research points to the need for a change in the attitude of everyone involved in society and not Just in the school environment. Hence the importance of clearly evidencing the meanings of the concepts of teaching History, Environmental Education and a way that can be directed and pointed to new paths and new practices.
References
BRASIL. Lei da Educação Ambiental. Presidência da República Brasil. Brasília, DF: Senado Federal: Centro gráfico, 1999. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/leis/l9795.htm. Acessado em: 03. fev. 2020.
BURKE, P. A escrita da história. Novas perspectivas, São Paulo: Editora da Unesp, 1992.
CANO, M. R. de. O. A reflexão e a prática em História. 2012, p. 115
DE OLIVEIRA, R. S.; ALMEIDA, V. L.; FONSECA, V. A. História: A reflexão e a Prática de Ensino. Blucher, Ministério da Educação, 2008, p. 155
DRUMMOND, J. A. A História Ambiental: temas, fontes e linhas de pesquisa. Estudos históricos, Rio de Janeiro, vol. 4, n. 8, 1991, p. 177-197
FREIRE, P. Pedagogia da Autonomia.53° ed. Rio de Janeiro: Paz e terra, 1996, 143p.
MARTINEZ, P. H. História e Meio Ambiente: Considerações sobre a Formação Continuada em Pesquisa, Ensino e Aprendizagem. Brasília, 2001, p. 217-229.
BURKE, P. A escrita da história. Novas perspectivas, São Paulo: Editora da Unesp, 1992.
CANO, M. R. de. O. A reflexão e a prática em História. 2012, p. 115
DE OLIVEIRA, R. S.; ALMEIDA, V. L.; FONSECA, V. A. História: A reflexão e a Prática de Ensino. Blucher, Ministério da Educação, 2008, p. 155
DRUMMOND, J. A. A História Ambiental: temas, fontes e linhas de pesquisa. Estudos históricos, Rio de Janeiro, vol. 4, n. 8, 1991, p. 177-197
FREIRE, P. Pedagogia da Autonomia.53° ed. Rio de Janeiro: Paz e terra, 1996, 143p.
MARTINEZ, P. H. História e Meio Ambiente: Considerações sobre a Formação Continuada em Pesquisa, Ensino e Aprendizagem. Brasília, 2001, p. 217-229.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...