Abstract
Integrated management and the use of emerging technologies have become fundamental for the advancement of education in public schools. In Manaus, the implementation of these practices still faces significant challenges, but also represents a great opportunity to transform local education. This article discusses the importance of integrated management, the application of emerging technologies in Manaus public schools and the challenges faced in the implementation process. From a literature review, we seek to understand how these tools can improve teaching and learning, promoting a more inclusive and efficient education, analyzing the impact of integrated management combined with the use of emerging technologies in the context of public schools in Manaus
References
LIMA, F. R. “A Gestão Escolar no Contexto da Educação Pública: Desafios e Caminhos”. Editora EDUCA, São Paulo, 2020.
MENDES, S. F. “Tecnologias Emergentes no Ensino: Desafios e Perspectivas”. Revista Brasileira de Tecnologia Educacional, v. 12, n. 3, 2022.
MOTA, M. P. “Gestão Integrada nas Escolas Públicas: Um Estudo de Caso”. Editora EDUCA, Rio de Janeiro, 2019.
NUNES, J. A. “O Ensino Remoto e as Tecnologias Digitais: Lições da Pandemia”. Revista de Educação, v. 25, n. 4, 2021.
SILVA, J. S.; PEREIRA, L. C. “O Uso de Tecnologias Emergentes no Ensino: Uma Análise Crítica”. Revista Brasileira de Inovação Educacional, v. 10, n. 2, 2021.
SOUSA, A. R. “Capacitação de Professores para o Uso de Tecnologias na Educação”. Editora FGV, Rio de Janeiro, 2019.
SANTOS, T. A.; ALMEIDA, V. L. “A Educação Digital e a Personalização da Aprendizagem”. Revista de Educação Digital, v. 15, n. 1, 2023.
SOUZA, P. H. “Gestão Escolar e Desenvolvimento Educacional”. Editora Atlas, São Paulo, 2018.