THE FAMILY ENVIRONMENT IN THE CHILD’S LEARNING PROCESS
THE FAMILY ENVIRONMENT (Português (Brasil))

Keywords

Family. Kid. Learning. mediating parents

How to Cite

Raquel Rosin Soares , A. . (2022). THE FAMILY ENVIRONMENT IN THE CHILD’S LEARNING PROCESS. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 3(01). https://doi.org/10.51249/gei.v3i01.656

Abstract

When thinking about learning, the formal way is immediately visualized, the one that takes place at school, but it happens before that, from the birth of the child, in the interaction with their peers. The article shows, from bibliographic research, that it is necessary, for a healthy development of the child, an active participation of the family, taking responsibility for learning by becoming a mediator. And that this family environment will make all the difference in the life of this being in formation. Regardless of the family constitution to which she belongs, it is in this sphere that affective, physical and cognitive stimuli will be necessary for satisfactory learning to take place. As well, it is observed that the lack of them causes damage to the child’s learning.

 

https://doi.org/10.51249/gei.v3i01.656
THE FAMILY ENVIRONMENT (Português (Brasil))

References

COTRIM, Gilberto. Fundamentos da filosofia. 15ª. ed. SP: Saraiva, 2002.

CURY, Augusto. Pais brilhantes, professores fascinantes. 16ª. ed. RJ: Sextante, 2003.

DAMÁSIO, Antonio R. O erro de Descartes: emoção, razão e o cérebro humano; tradução Dora Vicente, Georgina Segurado. 3ª ed. SP: Companhia das Letras, 2012

FILHO, José Martins. A criança terceirizada: os descaminhos das relações familiares no mundo contemporâneo. 6ª. ed. Campinas, SP: Papirus, 2012.

OLIVEIRA, Pérsio Santos de. Introdução á sociologia. SP: Ática, 2010

REGO, Teresa Cristina. Vygotsky: uma perspectiva histórico-cultural da educação. Petrópolis RJ: Vozes, 1995.

TIBA, Içami. Educação familiar: presente e futuro. 3ª. ed. SP: Integrare Editora, 2014.

VIGOTSKY, L S. A formação social da mente. SP: Martins Editora, 2007.

RELVAS, Marta Pires. Neurociência e Transtornos de Aprendizagem. 3ª ed. Rio de Janeiro: Walk, 2009.

RABELLO, E. T. e PASSOS, J. S. Vygotsky e o desenvolvimento humano. Disponível em

Estatuto da Criança e do Adolescente (ECA) http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/leis/L8069.htm

BRAGA, Simone da Silva; SCOZ, Beatriz Judith Lima e MUNHOZ, Maria Luiza Puglisi. Problemas de aprendizagem e suas relações com a família. Rev. psicopedag. [online]. 2007, vol.24, n.74, pp. 149-159. ISSN 0103-8486.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...