Resumo
This theoretical article aims to propose a new research model, using the constructs of the Technology Acceptance Model ((Technology Acceptance Model – TAM) to analyze the influence generated by Digital Influencers through the social media Instagram in the choice of International Tourist Destinations by Brazilian Tourists. It will be a research proposal to demonstrate that there is an influence in the choice of international tourist destinations generated by Instagram stories and feeds.
Referências
PAES-CESÁRIO, Marilia Ferreira. FILHO, Luiz Mendes. Uso e aceitação de Robôs, Inteligência Artificial e Automação dos Serviços em Hospitalidade e Turismo frente à Pandemia de COVID-19: uma proposta de pesquisa. Revista Acadêmica Observatório de Inovação do Turismo, v. 15, n. 3, dezembro/2021.
FERREIRA, Ana do Carmo. A influência dos social media e dos digital influencers na intenção de visita e na imagem do destino. Dissertação (Mestrado em Marketing) - Universidades Lusíada, 2018. <http://hdl.handle.net/11067/4495>
CRUZ, Andreia Alexandra Simões Condeço da. O papel dos influenciadores digitais na promoção de um destino turístico. Dissertação (Mestrado em Gestão) – Universidade de Évora – Escola de Ciências Sociais, Évora, 2020.
WILLEMS, K., smolders, A., BRENGMAN, M., LUYTEN, K.; SCHONING, J. The path to Purchase is paved with digital opportunities: An inventory of shopper-oriented retail technologies. Technological Forecasting & Social Change. An International Journal. v.124, n.C, p. 228-242, 2017.
El-shihy, D. A., & Lecturer, A. (2014). As sessing the Effect of Consumers ’ Profiles and Attitude towards Push Notifications and Future Shopping Intentions, (2), 58–93.
DAVIS, F. D., Bagozzi, Richard P., & Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: a Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982–1003. http://doi.org/http://dx.doi.org/10.1287/mnsc.35.8.982.
PIKE, S. (2004). Destination Marketing Organisations. Holanda: Elsevier.
REISINGER, Y. (2009). International Tourism - Cultures and Behaviour. Oxford: Elsevier.
PARREIRA, Pedro & Proença, Sara & Sousa, Liliana & Mónico, Lisete. (2018). Technology Assessment Model (TAM): Modelos percursores e modelos evolutivos.
PATEL, Nell. O Que É Instagram: Tudo Que Você Deve Saber Sobre a Rede Social <https://neilpatel.com/br/blog/instagram-o-que-e/#:~:text=O%20Instagram%20%C3%A9%20uma%20rede%20social%20na%20qual,dos%20perfis%20que%20o%20usu%C3%A1rio%20segue%20na%20plataforma>
CHAN, Jenn. Instagram statistics you need to know for 2022 <https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/>
Editora Conceitos.com (ago., 2017). Conceito de Influencer. Em <https://conceitos.com/influencer/>