THE (DES)CONSTRUCTION OF THE CONCEPT OF ADHD AND MEDICALIZATION OF EDUCATION IN THE LIGHT OF HISTORICAL-CULTURAL PSYCHOLOGY
THE (DES)CONSTRUCTION

Palavras-chave

Adhd . Diagnosis. Medicalization of education. Socio-historical psychology.

Como Citar

Cristovam Moreira de Santana, J. ., & Maria Carvalho da Graça Furtado, I. . (2023). THE (DES)CONSTRUCTION OF THE CONCEPT OF ADHD AND MEDICALIZATION OF EDUCATION IN THE LIGHT OF HISTORICAL-CULTURAL PSYCHOLOGY. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 4(05), 57–84. https://doi.org/10.51249/gei.v4i05.1570

Resumo

This article aims to present a critical analysis of the concepts that encompass ADHD. In this sense, it is understood that contrary to some of the opinions described, the influence of the family environment and the entire social, historical and cultural context of the individual determines the incidence or not of “distant” factors of the so-called standard behavior and, already stigmatizes the individual, sometimes from early childhood, to the label of having a disorder.

https://doi.org/10.51249/gei.v4i05.1570
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Referências

A nossa expectativa com esta pesquisa foi de promover uma reflexão e discussão acerca do TDAH, a partir dos pontos de vista dos autores pesquisados e sobre os elementos que contribuírаm pаra seu surgimento, manutenção e expansão na sociedade atual. Esperamos que os leitores desse artigo sintam-se encorajados a aprofundarem seus conhecimentos sobre o tema aqui exposto e contribuam para a difusão do conhecimento mais amplo e democrático.

Se este objetivo for alcançado, certamente será de grаnde vаlia pаra a sociedade ampliar a compreensão e crítica sobre um assunto cada vez mais debatido entre os especiаlistas da área médica e afins.

REFERÊNCIAS

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