ROBOTICS MAKING LEARNING EASIER
ROBOTICS

Palavras-chave

Robotics. Learning. School.

Como Citar

Maria Tavares Gomes, C. . (2023). ROBOTICS MAKING LEARNING EASIER. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 4(06), 547–570. https://doi.org/10.51249/gei.v4i06.1792

Resumo

The present work was developed to explain the current technological transformations in the school environment and how these technologies can collaborate in the interaction of students in learning. It is notorious that human beings live daily with technological changes that affect and modify our study routine, work, coexistence and communication both in the classroom and outside of it. One of these transformations is the growth and expansion of the internet, a technological tool that has drastically changed the way students think and the way they relate to the world, fostering professional, psychological, emotional aspects in the school environment and the consequences that these technological transformations cause. in students’ lives. Educational technology, in addition to inserting a new way of teaching in education, provides experiences on how to work with information technology, the internet and programming within the classroom. Using the LOGO language for this, a program that interacts with school contents, develops students’ intelligence and reasoning, modifies concepts and forms new thoughts through programming, in addition to being an interesting subject, conducive to disseminating new knowledge through interaction of contents. schools and the use of technology.

https://doi.org/10.51249/gei.v4i06.1792
ROBOTICS

Referências

ALMEIDA, Fernando José. Educação e Informática. São Paulo, SP: Cortês, 4ª edição, 2009.

BARBERO, A.; DEMO, B.; VASCHETTO, F. A contribution to the discussion on informatics and robotics in secondary schools. In: INTERNATIONAL CONFERENCE ON ROBOTICS IN EDUCATION, RiE, 2., 2011, Vienna. Proceedings [...]. Vienna: University of Vienna, 2011. Disponível em: https:// cutt.ly/kWki7oi Acesso em: 31 ago. 2021.

DELORS, Jacques. Educação: Um tesouro a descobrir. Relatório para a UNESCO da Comissão Internacional sobre Educação para o século XX UNESCO, MEC. São Paulo, SP: Cortez Editora, 1ª edição, 1998.

FREIRE, Paulo. Pedagogia da Autonomia: Saberes necessários para a prática docente. São Paulo: SP: Paz e Terra, 2009.

GADOTTI, Moacir. Boniteza de um sonho: ensinar-e-aprender com sentido. São Paulo, SP: Editora e Livraria Paulo Freire. 2011.

http://www.ebah.com.br/content/ABAAAAPAIAC/robotica-apostila# Acesso em 22/12/2012.

http://www.fe.unicamp.br/alle/textos/SASL-AAfetividadeemSaladeAula.pdf. Acesso em 10/01/2013

http://www.mec.gov.br/ Acesso em 28/12/2012.

http://www.profala.com/arteducesp174.htm Acessado 21/12/2012.

http://portal.mec.gov.br/component/tags/tag/34787 Acesso em 21/12/2012

KENSKI, Vani Moreira. Educação e Tecnologias: O Novo Ritmo da Informação. Campinas, SP. Editora Papirus, 2007.

NUNES, Francisco. Programa de Educação Tecnológica. Zoon Ensino Médio. Curitiba-PR. Editora ZOON Educacional LTDA, Volume 1.1 Pág 5-9. 2012

LEVY, Pierre. Cibercultura. São Paulo, SP: Editora 34, 3ª edição, 2014.

MORATORI, Patrick Barbosa. Por que utilizar jogos educativos no processo de ensino e aprendizagem. Disponível em: http:// www.nce.ufrj.br/ginape/.../t.../t_2003_patrick_barbosa_moratori.pdf. Acesso em 10 de maio, 2015.

MEDEIROS, Marcos Barros; MACEDO Geralda. Caderno de licenciatura em Ciências Agrárias. 1ª Edição. Editora Universitária da UFBP. 2008.

MÍRIAM P.S. Zippin Grisnpun (org). Educação Tecnológica Desafios e Perspectivas. São Paulo, SP: Editora Cortês, 2002.

PIETROCOLA, Maurício e Colaboradores. Programa de Educação Tecnológica ZOOM -Ensino Médio. Curitiba, PR: ZOOM Editora Educacional Ltda, 1ª edição, 2012.

RENATO, Eduardo José. Informática e educação. São Paulo, SP: Editora Ícone. 1997.

MORAN, J. M. Novas tecnologias e mediação pedagógica. 6ª ed. Campinas: Papirus, 2000.

______; MASETTO, M. T.; BEHRENS, M. A. Novas tecnologias e mediação pedagógica. 21ª ed. Campinas: Papirus, 2013.

DEURSEN, Felipe Van. Como os fãs salvaram a Lego. Ed. 295. Set. 2011. Disponível em: . http://super.abril.com.br/comportamento/como-os-fas-salvaram-alego. Acesso: 20 maio 2016.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...