THE NURSE IN THE CONTEXT OF TECHNICAL-LEVEL EDUCATION
THE NURSE

Palavras-chave

Teaching, Pandemic, Nursing Education, Nursing Teaching.

Como Citar

Rodrigues Vitorio Pacheco, D. ., & Ferreira de Souza, M. . (2022). THE NURSE IN THE CONTEXT OF TECHNICAL-LEVEL EDUCATION: TEACHING CHALLENGES DURING THE COVID-19 PANDEMIC. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 3(03), 252–263. https://doi.org/10.51249/gei.v3i03.825

Resumo

Introduction: Teacher training encompasses a series of factors and circumstances of specific and pedagogical knowledge. In this process, teaching-learning is linked to the development of knowledge, skills and attitudes. In technical education, there are active methodologies for health courses, especially in nursing, however, several factors have hampered the quality of this education. In this line of thought, this study was developed from the existing problem of the various difficulties that the teaching nurse faces in the classroom at a technical level, from the perspective of the predisposing adversities for such circumstances, aiming to identify in the literature, scientific evidence about of the main challenges faced by nurses in teaching during the Covid-19 pandemic, in technical education. Methodology: This is an integrative literature review, of a descriptive-exploratory nature, carried out from bibliographic searches in the scientific databases: SCIELO, LILACS and BDENF. Results and Discussions: The main challenges for teaching encompass different circumstances, being them at a social and economic level, where the professional is not always supported by all the necessary resources to promote quality teaching, as well as the behavior and interest of students. , which for the most part does not play its current role. Conclusion: It was evidenced that the traditional teaching model does not always attract the attention and interest of students, making it necessary to implement new teaching practices that involve recreational and dynamic activities, especially with regard to remote online classes in periods of isolation.

https://doi.org/10.51249/gei.v3i03.825
THE NURSE

Referências

AGNELLI, Jeferson Cesar Moretti; NAKAYAMA, Bárbara Cristina Moreira Sicardi. Constituição docente do enfermeiro: possibilidades e desafios. Revista ambient educação, v. 11, n. 3, p. 328-344, 2018.

BRAINER, Sâmara Aline Brito Brainer Aline et al. Competências docentes no ensino técnico de enfermagem: um olhar dos professores do curso. Enfermagem em Foco, v. 12, n. 4, 2021.

CORRÊA, Adriana Katia; SORDI, Mara Regina Lemes de. Educação profissional técnica de nível médio no sistema único de saúde e a política de formação de professores. Texto & Contexto-Enfermagem, v. 27, 2018.

CANADO, Tania Guidotti. Pandemia do novo coronavírus e o uso das tecnologias digitais: oportunidades e desafios para novas práticas pedagógicas na educação técnica profissionalizante de nível médio. 2022.

FERREIRA JUNIOR, Antonio Rodrigues et al. A socialização profissional no percurso de técnico a enfermeiro. Trabalho, Educação e Saúde, v. 16, p. 1321-1335, 2018.

MACEDO SILVA, Maria Claudia Teixeira. Estratégias educacionais no ensino técnico em enfermagem durante a pandemia por COVID-19. Saúde Coletiva (Barueri), v. 11, n. 64, p. 5748-5757, 2021.

SOUZA, Daniela Maysa de et al. Conhecimento Pedagógico de Conteúdo de docentes de enfermagem novatos na educação técnica de nível médio. Revista Brasileira de Enfermagem, v. 73, n. 5, 2020.

SILVA, Carla Marins et al. Pandemia da COVID-19, ensino emergencial a distância e Nursing Now: desafios à formação em enfermagem. Revista Gaúcha de Enfermagem, v. 42, 2021.

VIEIRA, Silvana Lima; SILVA, Gilberto Tadeu Reis da. Educação profissional técnica de nível médio em saúde e em enfermagem: diálogo com o pensamento freireano. Estudos IAT, v. 4, n. 2, p. 126-141, 2019.

WERMELINGER, Mônica Carvalho de Mesquita Werner et al. A formação do técnico em enfermagem: perfil de qualificação. Ciência & Saúde Coletiva, v. 25, p. 67-78, 2019.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...