THE GRAPHIC EDITING AND VISUAL COMMUNICATION IN PRINT JOURNALISM MAGAZINE
THE GRAPHIC (Português (Brasil))

Keywords

Newsmagazines. Graphic analysis. Veja. Elective process. Visual Communication

How to Cite

Norberto Ribeiro Soares, F. ., & Camargo, C. . (2023). THE GRAPHIC EDITING AND VISUAL COMMUNICATION IN PRINT JOURNALISM MAGAZINE: A CASE STUDY OF VEJA’S FRONT-PAGES IN 2010 ELECTIONS. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 3(06), 153–176. https://doi.org/10.51249/gei.v3i06.1078

Abstract

This study shows a brief historic of the newsmagazine in Brazil, putting special attention to the contexts of their emerging and propagation in the country .The empirical base aim to do a graphic analysis of the magazine Veja during the elective process in 2010, with the objective of explore the choice and application of visual communication’s aspects on Veja’s front-pages.

https://doi.org/10.51249/gei.v3i06.1078
THE GRAPHIC (Português (Brasil))

References

AZEVEDO, Aline Fernandes de. O Discurso Jornalístico: Revistas Época e Veja e a Cobertura Eleitoral de 2002. In: V ENCONTRO DOS NÚCLEOS DE PESQUISA DA INTERCOM, 2005, Rio de Janeiro: Zahar Editores , 2005, p. 15- 27.

BULAWSKI, Fabiane Maldaner. Jornalismo visual e infografia : uma análise das revistas de informação Veja, Época, IstoÉ e CartaCapital. TCC (Graduação em Comunicação Social – Jornalismo) – Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre – RS, 2009.

CADENA, Nelson Varón. Radiografia da primeira edição de Veja. Portal Imprensa UOL. Disponível em: <http://portalimprensa.uol.com.br/colunistas/colunas/2008/09/01/imprensa281.shtml>. Acessado em 05 maio. 2013.

FACHIN, Odília. Fundamentos de Metodologia. 5.ed. [rev.]. São Paulo: Saraiva, 2006.

FARINA, Modesto. Psicodinâmica das cores em comunicação. 6.ed. São Paulo: Blucher, 2011

JUCÁ, Kelma. Evolução gráfica da revista Veja em três décadas de existência. Janus, Lorena, v.2, n.2, p. 76-96, 1º semestre de 2005.

NASCIMENTO, Ceolin Patrícia. Jornalismo em revistas no Brasil: um estudo das construções discursivas em Veja e Manchete. São Paulo: Annablume, 2002.

NETTO, J. Teixeira Coelho. Semiótica, informação e Comunicação. 6.ed. São Paulo: Perspectiva S.A., 2003.

VIEIRA, Wilder Mendes. Análise das matérias de capa da revista Veja: estudo do estilo magazine, dos critérios de noticiabilidade e da responsabilidade na produção jornalística. Monografia (Graduação em Comunicação Social, habilitação em Jornalismo) – Centro Universitário de Belo Horizonte – UNI-BH, Belo Horizonte- MG, 2005.

WERNECK, Humberto et al. A revista no Brasil. São Paulo: Ed. Abril, 2000.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...