ATTENTION DEFICIT / HYPERACTIVITY DISORDER IN SCHOOL-AGE CHILDREN
TRANSTORNO DO DÉFICIT (Português (Brasil))

Keywords

Attention Deficit / Hyperactivity Disorder. Children. Significant Learning.

How to Cite

Elisiane Jardim Paz, R. ., & França Garcia Franquilin, L. . (2021). ATTENTION DEFICIT / HYPERACTIVITY DISORDER IN SCHOOL-AGE CHILDREN. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 2(05). https://doi.org/10.51249/gei.v2i05.513

Abstract

Attention Deficit / Hyperactivity Disorder is a behavioral triad in children characterized by: distraction, impulsivity and hyperactivity, bringing serious social and learning losses to its carriers. Currently, there are drug and therapeutic treatments that help children with ADHD to develop their skills and thus improve their self-esteem. The family and the school walking together can also contribute so that this student can have meaningful learnings - in addition to the attentive look of the teacher and his affectionate conduct. Although Attention Deficit Disorder is officially recognized by the World Health Organization (OMS) and by several countries, and is included in the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders: DSM-5; in Brazil there are still no specific laws at the federal level for students with this disorder.

https://doi.org/10.51249/gei.v2i05.513
TRANSTORNO DO DÉFICIT (Português (Brasil))

References

ABDA - Associação Brasileira do Déficit de Atenção. O que é TDAH. 07/12/2010. Disponível em: <https://tdah.org.br/o-que-e-o-tdah/>. Acesso em 30/09/20.

ABDA - Associação Brasileira do Déficit de Atenção. TDAH e o processo de aprendizagem. 08/06/2016. Disponível em: <https://tdah.org.br/tdah-e-o-processo-de-aprendizagem/>. Acesso em 30/09/20.

ABDA - Associação Brasileira do Déficit de Atenção. Entenda o funcionamento da legislação brasileira sobre o TDAH. 08/10/2014. Disponível em: <https://tdah.org.br/entendo-o-funcionamento-da-legislacao-brasileira-sobre- o-tdah/>. Acesso em 30/09/20.

BARRETO, Flávio Chame. Estratégias Docentes Eficazes: Quando a Neurociência, as Teorias de Aprendizagem e a Prática do Professor se complementam. Rio de Janeiro, 2014. Edição do Kindle.

BÍBLIA, Português. Bíblia Sagrada. Tradução: Almeida Revista e Atualizada. Barueri: Sociedade Bíblica do Brasil, 2007.

BÍBLIA, Português. Bíblia Sagrada. Tradução: Nova Tradução na Linguagem de Hoje. Barueri: Sociedade Bíblica do Brasil, 2000.

CORTELLA, Mario Sergio. Educação, escola e docência: novos tempos, novas atitudes. São Paulo: Cortez, 2014.

AMERICAN PSYCHIATRIC ASSOCIATION. DSM-5: manual diagnóstico e estatístico de transtornos mentais. 5. ed. [recurso eletrônico]. Porto Alegre: Artmed, 2014. 992p.

PHELAN, Thomas W. TDA/TDAH – Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade: Sintomas, Diagnósticos e Tratamento, Crianças e Adultos. São Paulo: M. Books do Brasil Editora Ltda., 2005.

SILVA, Ana Beatriz Barbosa. Mentes Inquietas: TDAH: desatenção, hiperatividade e impulsividade. São Paulo: Globo, 2014.

STEVENS, Annabelle; STONE, Carolyn; McNALLY, Siobhan. Estratégias de sucesso na escola para crianças com o TDAH. New York: Eternal Spiral Books, 2012. http://EternalSpiralBooks.com. Edição do Kindle.

WHITE, Ellen G. Mente, caráter e personalidade: guia para a saúde mental e espiritual. Tatuí: Casa Publicadora Brasileira, 2014.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...