THE INFLUENCE OF PLAYING IN THE PROCESS OF INTERVENTION IN THE TREATMENT OF CHILDREN WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER
THE INFLUENCE OF PLAYING

Palavras-chave

Autism; Playfulness; Treatment.

Como Citar

Cristina Bento de Santana Mendonça , A. ., & Carlos da Silva, J. . (2022). THE INFLUENCE OF PLAYING IN THE PROCESS OF INTERVENTION IN THE TREATMENT OF CHILDREN WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 3(02). https://doi.org/10.51249/gei.v3i02.734

Resumo

The present work, conceived from experiences in the field of therapies, in particular the application of ABA, such as the treatment of children with Autistic Spectrum Disorder (ASD) can be carried out with the help of playful activities, especially games and sound activities. . The search in this work is to present, making use of the literature in this area and relying on studies carried out in this field, how much playfulness can bring benefits to autistic children and the family as an important part in the development process that seeks solutions and treatments that are effective but also present themselves as pleasurable to the child, making them feel motivated to continue with the treatments and, later, understand how, even through play, they could develop.

https://doi.org/10.51249/gei.v3i02.734
THE INFLUENCE OF PLAYING

Referências

American Psychiatric Association. (2013). DSM-5 Autism Spectrum Disorder Fact Sheet. American Psychiatric Publishing. Recuperado em 5 de dezembro de 2013, de http://www.dsm5.org/Documents/Autism%20Spectrum%20Disorder%20Fact%20Sheet.pdf.

Autismo / organização de Viviane Campos, Ricardo Piccinato. – Bauru, SP : Alto Astral, 2019. 64 p. (Síndromes & distúrbios)

CUNHA, E. (2011). Autismo e inclusão: psicopedagogia e práticas educativas na escola e na família. (3ª ed.). Rio de Janeiro: Wak Ed.

GRANDIN, Temple. Inclusão: dicas de ensino para crianças e adultos. Disponível em: http://www.autismoevida.org.br/p/inclusao.html.

MACIEL, Diva Albuquerque. Desenvolvimento humano, educação e inclusão social / Diva Albuquerque Maciel, Silviane Barbato. – 2. ed. rev. – Brasília : Editora Universidade de Brasília, 2015. 284 p. ; 23 cm.

MENDES, Maria Aline Silva. A Importância Da Ludicidade No Desenvolvimento De Crianças Autistas. Brasília, 2015. 55 p. Disponível em: https://bdm.unb.br/bitstream/10483/15863/1/2015_MariaAlineSilvaMendes_tcc.pdf.

RICARDO, Lorena Santos; ORTEGA, Antonio Carlos; CANAL, Cláudia Patrocínio Pedroza. Transtorno do Espectro Autista e Ludicidade: interações sociais e brincadeiras de um menino com Síndrome de Asperger. In: Ciências & Cognição 2015; Vol 20(2) 355-367.

SCHWARTZMAN, J. (2011). Condições associadas aos Transtornos do Espectro do Autismo. In J, Schwartzman & C. Araújo (Eds.), Transtornos do Espectro do Autismo (pp. 123-143). São Paulo: Memmon.

SCHWARTZMAN, J. (2011). Transtornos do Espectro do Autismo: conceitos e generalidades. In J. Schwartzman & C. Araújo (Eds.) Transtornos do Espectro do Autismo (pp. 37-42). São Paulo: Memmon.

SILVA, A. (2012). Mundo singular: entenda o autismo. Rio de Janeiro: Editora Objetiva.

SILVA M., & MULICK, J. (2006). Diagnosticando o transtorno autista: aspectos fundamentais e considerações práticas. Psicologia: Ciência e profissão, 29 (1), 116-131.

Sociedade Brasileira de Pediatria. Transtorno do Espectro do Autismo. 2019. disponível em: https://www.sbp.com.br/fileadmin/user_upload/21775d-MO_-_Transtorno_do_Espectro_do_Autismo__2_.pdf

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...