Abstract
The article Psidcusses the importance of School-Family interaction in the process of developing the child’s learning to a quality education. The methodology used was bibliographical research, in which it was verified that the relation of the school is indispensable the family must provide guidelines, construction of the identity of an individual should promote together with the school a partnership, in order to contribute in the integral development of the child. The research aimed to investigate the importance and influence of the family in the children’s school performance. Considering that it is during the process of literacy that the relation school and family stands out.
References
AZEVEDO, J. B. de; NOGUEIRA, L. A.; RODRIGUES, T. C. O coordenador pedagógico: suas reais funções no contexto escolar. Perspectivas online: ciências humanas e sociais aplicadas. Vol.4, nº2, p.21-30, 2012.
BARROS, S.; EUGÊNIO, B. G. O COORDENADOR PEDAGÓGICO NA ESCOLA: FORMAÇÃO, TRABALHO, DILEMAS. Educação, Gestão e Sociedade: revista da Faculdade Eça de Queirós. Vol. 4, nº 16, 2014.
BRASIL. Lei de Diretrizes e Bases. Lei nº 9.394/96, de 20 de dezembro de 1996.
BUENO, José Geraldo Silveira. Função social da escola e organização do trabalho pedagógico. Acesso em: 06 de junho de 2024.
BOFF, Leonardo. Crise de Oportunidade de Crescimento. Campinas: Verus, 2002
CURY, C. A. J. A EDUCAÇÃO BÁSICA COMO DIREITO. Cadernos de Pesquisa. Vol.38, nº134, p.293-303, 2008.
CLEMENTI, Nilba. A voz dos outros e a nossa voz. In.: ALMEIDA, Laurinda R., PLACCO, Vera Maria N. de S. O coordenador pedagógico e o espaço de mudança. São Paulo: Edições Loyola, 2003.
CHRISTOV, L. H. da S. Educação continuada: função essencial do coordenador pedagógico. In: MATE, C. H. et al. O coordenador pedagógico e a educação continuada. São Paulo, Loyola, 11ª ed., 2008, p.9-13
.
DURKHEIM, E. Educação e sociologia. Rio de Janeiro: Editora Vozes, 2013.
FRANCO, M. A. S. COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA: UMA PRÁXIS EM BUSCA DE SUA IDENTIDADE. Revista Múltiplas Leituras. Vol.1, nº1, p.117-131, 2008.
GUIMARÃES, A.A.; VILELA, F. C. B. O professor-coordenador e as atividades de início de ano. In: BRUNO, E.B.; ALMEIDA, L.R.; CHRISTOV, L.H.S. (orgs.). O coordenador pedagógico e a formação docente. São Paulo: Edições Loyola, 2000, p. 37-54.
SANTOS, U. E.; GOMES, J. L.; VILAR, L. P. COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA: DA BUROCRACIA AOS PROCESSOS DE ENSINO E DE APRENDIZAGEM. Disponível em: www.marilia.unesp.br. Acesso em: 22 de junho de 2024.
SILVA, A. J.; WEIDE, D. F. A FUNÇÃO SOCIAL DA ESCOLA. Unicentro, 2014. Disponível em: http://repositorio.unicentro.br. Acesso em: 25 de junho de 2024.