EDUCATION IN LIQUID SOCIETY
EDUCATION IN LIQUID

Palavras-chave

Education. Society. Modernity. Liquidity. teaching.

Como Citar

da Silva Cabral, A. ., de Medeiros Oliveira, A. ., Gregório Antunes de Medeiros , I. ., da Glória Gomes Silva, M. ., do Socorro Fernandes de Carvalho, M. ., Linhares de Medeiros Melo, M. ., & Silas Moura, S. . (2022). EDUCATION IN LIQUID SOCIETY: CHALLENGES IN TEACHING PRACTICE. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 3(02). https://doi.org/10.51249/gei.v3i02.733

Resumo

This article analyzes, from the perspective of the great Polish sociologist and philosopher, Zigmunt Bauman, Education in contemporary Society, which features characteristics of a liquid society. In order to address the challenges faced by teachers and how such liquidity influences the school environment, the theme of education in liquid society was chosen because it manifests itself as a current and innovative theme for contemporary reflection on teaching practice. Methodologically based on a qualitative and interpretive research approach, the study focused the analysis on reflections on studies of the aforementioned theorist, and on socio-emotional macrocompetencies.

https://doi.org/10.51249/gei.v3i02.733
EDUCATION IN LIQUID

Referências

ARANHA, Maria Lúcia de Arruda. Brasil no Século XX: o desafio da educação. In: _________________. História da Educação. 2ª ed. ver. E atual. São Paulo: Moderna, 1996.

BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018.

BAUMAN, Zygmunt. Modernidade Líquida. Rio de Janeiro: Zahar, 2000.

Vidas Desperdiçadas. Rio de Janeiro: Zahar, 2005.

BAUMAN, Zygmunt. Amor Líquido. Rio de Janeiro: Zahar, 2007.

GADOTTI, M. História das ideias pedagógicas. 8ª ed. São Paulo: ática,1999.

INSTITUTO AYRTON SENNA. Engajamento com os outros. São Paulo, 2020.

INSTITUTO AYRTON SENNA. Autogestão. São Paulo, 2020.

INSTITUTO AYRTON SENNA. Resiliência emocional. São Paulo, 2020.

INSTITUTO AYRTON SENNA. Abertura ao novo. São Paulo, 2020.

INSTITUTO AYRTON SENNA. Amabilidade. São Paulo, 2020.

PILETTI, Claudino. Filosofia da Educação. 9ª ed. São Paulo: Ática,1997.

ROMANELLI, Otaíza de Oliveira. História da Educação no Brasil. 17ª ed. Petrópolis: Vozes, 1978.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...