THE USE OF ICT IN MATHEMATICS CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL II
THE USE OF ICT

Palavras-chave

Technologies. Transformations. teachers. Pedagogical Practice.

Como Citar

de Souza, D. ., & Wendel Santana Coêlho, M. . (2022). THE USE OF ICT IN MATHEMATICS CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL II. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 3(05), 193–206. https://doi.org/10.51249/gei.v3i05.969

Resumo

This article aims to address how the use of modern technologies in the school context has provided several changes, it also brings the resistance of teachers in using technological means little, proposals and reflections about the use of innovative technologies in the teaching of mathematics in fundamental education II, within this modern model of Brazilian education. In this way, the use of ICTs as a pedagogical tool in the practice of teaching mathematics demonstrates that this teaching can be something attractive and creative as long as the teacher renews his teaching practice. Some reflections were made, and an attempt was made to understand the way in which teachers and students are dealing with these modern technological resources existing in the educational institution. It is important to highlight the theorists’ conceptions regarding the insertion of technologies in mathematics classes and within this context, attractive methods are sought for both teachers and students.

https://doi.org/10.51249/gei.v3i05.969
THE USE OF ICT

Referências

BRASIL. Parecer CNE/CP9/2001 - Diretrizes Curriculares Nacionais para a Formação de Professores da Educação Básica, em nível superior, curso de licenciatura, de graduação plena. Brasília: MEC, 2001.

GRAYLING, A. C. Epistemologia. In Compêndio de Filosofia. BUNNIN, Nicholas e E. P. Tsui-James (orgs.) São Paulo: Loyola, 2000.

MISKULIN, R.G.S. et al. Identificação e Análise das Dimensões que Permeiam a Utilização das Tecnologias de Informação e Comunicação nas Aulas de Matemática no Contexto da Formação dos Professores: Bolema, Rio Claro, v.19, nº 26, p. 103-123, 2006.

OLIVEIRA, R.R. O processo de aprendizagem de conteúdos matemáticos por meio das tic’s. PUC, Goiás, 2010.

PAPERT, S., & HAREL, I. (Eds.). Constructionism. New Jersey: Ablex Publishing, 1991.

RAMOS, Geórgea Fonseca de Choucair. A inclusão digital nas salas de aula [manuscrito]: avaliação da informatização nas escolas municipais de Belo Horizonte. Dissertação (mestrado) – Universidade Federal de Minas Gerais, Escola de Ciência da Informação. 2010.

RIBEIRO, Maria Thereza Pillon. Inclusão digital e cidadania. [ca 2006]. Disponível em:<http://www2.faac.unesp.br/blog/obsmidia/files/Maria-Thereza-Pillon-Ribeiro.pdf>

ROMERO, Claudia Severino. Recursos Tecnológicos nas Instituições de Ensino: planejar aulas de matemática utilizando Softwares Educacionais. UNIMESP - Centro Universitário Metropolitano de São Paulo. Novembro/2006. Disponível em: http://www.fig.br/fignovo/graduacao.html. acesso em: 22 de jul de 2010.

VALENTE, J. A. As Tecnologias digitais e os diferentes letramentos. Revista Pátio. Porto Alegre, RS, v. 11, n. 44, 2008.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...